ÄGG

Idag har jag gjort ytterligare en reflektion över skillnaden med att vara förlovad  (ev. gift) och att inte vara det. Detta inträffade vid lunchbordet, när jag skulle äta ett kokt ägg med lite salt på. Enligt följande:

När jag var förlovad åkte förlovningsringen av från det vänstra fingret till bordet, på lagom ätavstånd. I ringens mitt, var det en alldeles förträfflig fördjupning, förmodligen speciellt framtagen för att passa ett kokt ägg. I denna fördjupning ställde jag ägget, SimSalaBim, så hade jag en äggkopp som inte ens krävde diskning efteråt.

Skulle det vara så illa att din ring inte passar för detta ända mål, kan jag inte se annat än att du valde fel typ av förlovnings- alternativt vigselring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0