SÖNDAG

Hade tänkt få mig ett fika hos Syrran i Norrfjärden idag. Så vi tog riktigt nya IZUZU:n och körde dit. Och vad tror du händer?? Hon är INTE hemma! Oförskämt, eller hur? Men så kan det gå, när man är en inbiten fatalist, man får ta det som det kommer, för planera vad är det..   Isället blev det 1 timmes telefonsamtal mellan oss i kväll.

Idag fyller den äldste av min sex barnbarn, ofantliga 11 år. Det är ju ungefär så gammal som min äldste son är, eller har jag missat något nu igen??

När jag i korta sekvenser inser hur tiden skenar iväg så tänker jag: Fasten my seatbelt så jag inte trillar av. Jag får ju inte helt släppa taget så allt blir fritt fall.

Med detta taget i beaktande, så ska jag snart lägga mig för att sova, så jag orkar ta till vara morgondagen på ett vettigt sätt. I all min fatalism, så har jag trotas allt, planerat att åka ner till Skellefteå-travet i morgon kväll. Där körs bl.a. V65. Jag tycker det är så himelens kul att vara på travet. Håll tummen för att jag lyckas pricka in, åtminstone en häst på rätt plats. Du får besked om resultatet imorrnkväll, sent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0