STORSPOVEN

hörde jag för första gången denna vår, i morse när jag hämtade Norran. Så nu måste våren vara kommen eller..........   Jag mätte nyss  att det är ca 80cm snödjup bakom huset på gräsmattan. Detta konstaterande kommer jag att använda till min fördel. Nämligen, nu är det ju inte alls aktuellt att börja tänka på vårstädning av tomten. Jag tror att jag med fördel, låter gräsmattan vila till dess jag återvänder från Texas. Jo det är så det ligger till. Jag befinner mig Over There mellan 3:e och 18:e juni. Helt fantstiskt otroligt och spännande. Har du något förslag på, vad man kan "göra" i Texas i traktern av Dallas, så är du så välkommen med ideér.  Den mesta tiden tänker jag naturligtvis tillbringa med Fredde och hans familj. Det är ju detta möte som är huvudanledningen till denna resa, allt annat inräknat.

Har för övrigt tillbringat helgen i Umeå. Travhelg på Umåker, med V65 fredag  91:- vinst totalt. Lördag V75 ett stort underskott på de satsade slantarna, och du får inte veta hur mycket. Men mellan tummen och pekfingret 200:-  alldeles förfärligt, men kul ändå att vara med i detta spektakel. Publiken började komma på plats vid 8 på lördag morgonen, och första start är kl 13.05. Men det är ju så sant, vi var först inom området, eftersom vi övernattade i husbilen!  Och inte att förglömma, det var fint väder med SOL hela lördagen.

Träffade dessutom Pernillas, som bjöd på middag fredag afton. De besökte oss i husbilen och vi åt lunch tillsammans lördag före tävlingarna. Söndag hade Pernilla bakat Mazarin-kaka som hon bjöd på innan vi lämnade Umeå. Och dessa möten med Pernillas gav mest i utbyte när jag tänker på, vad som var viktigast denna helg.

Kommentarer
Postat av: Carola L

Vad kul att få åka till Texas - vi kommer oss nog aldrig iväg = de summor det skulle kosta finns det andra hål att stoppa ifall man skulle få sådana summor vill säga.
Byta fönster, renovera badrum, byta kök o.s.v.

2008-04-28 @ 16:34:25
URL: http://mammamuh.blogg.se/tavla
Postat av: LiHedman

Er tid kommer nog också ska du se. ALDRIG skulle jag väl kunnat tro för 20 år sen, att en sån här resa skulle vara möjlig. Och det du nämner om husreparationer, det är sånt jag helt kan strunta i, vid min "ålder". Men så länge man har hela familjen hos sig, är ju sånt viktigast. Hav tålamod!!

2008-04-28 @ 18:20:11
Postat av: Carola L

Energibidraget är inget som blir aktuellt(och den enorma summan på 10.000:- som ev skulle varit aktuell om vi valt ett annat fönster skulle ändå inte ha gett oss ett bättre pris än vad vi fått.

Just nu är jag glad om årets renoveringar - som fönster och badrum kommer kosta under 200.000. Och det är saker som skulle vara tvugna att göras inom de närmsta åren oavsett om vi varit 25 eller 60.

2008-04-29 @ 10:53:24
URL: http://mammamuh.blogg.se/tavla
Postat av: Carola L

Nej, så här är det.
Stödet ges med 30 procent av den kostnad som överstiger 10 000 kronor, och maxbeloppet som ges för fönsterbyte är 10 000 kronor.

För övrigt så finns det inga pengar kvar *s*

För oss handlar det ju inte om att investera - det handlar om nödvändiga åtgärder för att huset inte ska ruttna.

2008-04-29 @ 12:59:09
URL: http://mammamuh.blogg.se/tavla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0