VÅRLÖRDAG

Ändå har det toksnöat i natt, ca. 2dm. Inte klokt alls, när jag precis har börjat tro på en sommar detta år också. Dessutom har jag än en gång fått bekräftelse på hur bra det är att vara morgontrött och tack vare det sova längre än annat vanligt folk gör.  För när jag öppnade ytterdörren så var min gårdsplan renskrapad från allt tungt snö-elände. Och det  var alldeles förträffligt, för min högra axel protesterar högljutt vid minsta belastning och vridmoment. På tisdag blir det en vecka sen jag drattade omkull på isen, så är det inte någorlunda bra på tisdag till veckan, så får jag nog lov att göra mig ett besök på Vårdcentralen för att kolla så att inget är riktigt på tok.

Återigen till denna eländessnö, så är det ju min alldeles otroligt hjälpsamme "rakt-över-gatan-granne" Kenneth som har gjort denna snörika vinter, uthärdlig för mig. Han har förflyttat detta vita h-lv-t- från min infart, och dessutom hållit hela gården öppen, så att Trassel har haft utrymme att jaga boll på.

Annars har denna lördag så här långt varit alldeles otroligt lugn och behaglig. Jag har löst både Krypto och Krosset i Norran. Så nu är det bara att lämna in dessa, vinna några Triss-lotter och bli miljonär. Hur lätt som helst!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0