27 AUGUSTI

Idag blir inget gjort för min del. Min mage talar sitt egna språk, mitt engagemang för någonting överhuvudtaget lyser konstant med sin frånvaro och så är det ju väder i dag också. Inget av detta gör någon människa glad tycker jag!!   Men något som fungerar även i detta bedrövliga tillstånd, det är att svischa runt ute i IT-världen. Det har jag gjort, säkert i 2 timmar och jag har kommit fram till att jag behöver en ny identitet. Så kan man tydligen förhålla sig i cyber-rymden. Ingen behöver veta att jag inte är högutbildad, inte miljonär, inte ung, inte politiskt engagerad, inte konstnärlig och en massa andra saker som jag inte är. Allt detta och mer därtill kan jag i detta eminenta forum lägga till i min personakt. Men men, varför skulle jag svamla mer än nödvändigt för dig??   Alla inte:n jag formulerade, är det vad jag egentligen vill vara?? Nää, verkligen inte, jag skulle inte känna igen mig själv, och skulle förmodligen inte kunna uppehålla en trovärdig fasad. Fast nog blir jag imponerad av allt bloggande där människor skapar sig en ny identitet, och kanske lever ut sina drömmar. Men jag vill inte drömma om att var miljonär t.ex. jag vill vara miljonär!!  Hur skulle jag kunna genomföra drömmen om att var ung, när mina barn närmar sig pensionen med stormsteg?? Det skulle ju falla på sin egen orimlighet. Och efter att nu ha talat om för dig att denna dag blev en sämre dag, så känns det genast mindre bedrövligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0