FÄSTING 5 AUGUSTI

Satt här vid köksbordet och gosade med Trassel, och kände till min stora fasa, ytterligare en FÄSTING vid Trassels nos. Jag plockade bort tre stycken på honom, när vi var vid Solängets Travbana, på väg hem från Strängnäs. Just nu känns mygg och knott som ganska behagliga små kryp, jämfört med dessa bestar. Hur ska jag nu kunna veta säkert att jag hittat alla små-djävlar? Jag har verkligen medvetet sökt denna ohyra varje gång jag kliat och hållit på med Trassel, efter upptäckten jag gjorde i Ö-vik den 2:a augusti, och missat detta beläte. Och du ska veta att den äcklige fulingen rörde på sig när jag slet ut honom med pincett. Och jag är innerligt tacksam att jag kan göra vad som helst med Trassel. Han protesterar förstås som den terrier han är, men jag gör i alla fall det jag måste.

Här kommer bildbeviset

Kommentarer
Postat av: Carola L

Äckligt, men numera är vi ju inte förskonade från fästingar ens här - det har börjat dyka upp Borrelia också :-(

2008-08-07 @ 09:14:52
URL: http://mammamuh.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Tack för inlägget ang. min tavla.



Hur som haver: När kommer uppdateringar på din blogg?

Jag är inne varje dag för att se om det kommer några bilder på boa...

2008-08-12 @ 22:46:19
URL: http://perne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0