HELGEN

är här. Fredag med sol och takdropp det känns riktigt lyxigt. Nysnö som riktigt bländar i solskenet.. Jag tänker ta ett foto av detta vackra och se om jag kan få fast det i bloggen. Lyckas det så ser du det, annars är det ju bara att titta ut.

Även om dagen lockar till uteliv, kan jag inte låta bli att planera för en innekväll. Ja just det, TV . Det är final i "På spåret". Hoa-Hoa o Cecilia Hagen mot Anne Lundberg o Johan Wester. Det kan bli en ganska underhållande timme. Dessutom blir jag alltid lika förvånad över ledtrådarna, väldigt långsökta ibland. Förra fredagen var ett  av resmålen Skellefteå och då var det från Byske-älven i  ett av inslagen. Men det blev bara två frågor på Staan. Före "På Spåret" har jag troligtvis sett "Postkodmiljonären". Det är ju så himla kul med frågorna, men jag tycker det blir mer och mer avbrott för reklam för försäljning av lotter och vinstutdelning. Och till slut har jag fastnat för "Brotherhood". Så det blir kvällens sista program. Vad tycks? Verkar det kul? Det tycker jag.

För övrigt bär det av till Byske i afton. Jag ska ta ner de jul-inspirerade gardinerna hos Erik, och då givetvis sätta upp lite mer vår-inspirerande dito. Han, Erik alltså, ringde nyss och ville vi skulle ha en Byske-helg.  Han tyckte vi skulle besöka Burträsk-marknad, om vädret tillåter, och han inte åker på nån snö eller modd-röjning. Och givetvis ska ju vädret helst vara som idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0