TV-PROGRAMMET

med och av Fredrik Lindström blev inte alls någon besvikelse. Det är ju bara så dumt se och lyssna på ett intressant program den tiden på kvällen. Ämnet startar upp en massa funderingar. Och när jag inte har någon (utom Trassel) att vädra åsikter med, så blir det svårt att somna när tankeverksamheten har startat upp. Nu menar jag inte att nedvärdera Trassels inlägg i debatten men........

När jag äntligen somnade, sent om sider i natt, hade jag beslutat mig för att köra till Öjebyn idag och se familjen Jonsson-Lind. Och vad händer! Jo nu snöar det och då är det som inte så trevligt starta upp bilen. Den blir bara is och dörrarna blir svåra att öppna, och jag är lite rädd att det blir halt. Det isiga underlag som är på vägarna och ovanpå detta snö, brukar inte vara nån lyckad kombination. Kontentan av detta blir, ingen resa idag heller.

Istället ska jag göra en kort promenad till Boa och inhandla jäst till bak av mjuk-kakor. Att det blir bak av just mjukkaka beror på  att det tydligen är det enda sättet att locka hit Tim och hans förälder (föräldrar). Och vad gör man inte för att få se det uppväxande släktet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0