VASALOPPET

Nu har en massa duktiga människor (eller lite lätt tokiga) kämpat sig igenom 9 mil i Dala-skogarna. Och i år var det tydligen extra jobbiga mil. Men icke desto mindre så gjorde Marcus Burström Byske, en f.d. klasskompis till min Johan, denna resa på 5 tim.45min. Och Annica Lindqvist fixade detta på 6 tim.54min. Med denna fantastiska tid blev hon 111:a i Damklassen, eliten alltså. Oj Oj jag svettas bara vid tanken på prestationen.

Jag har tillbringat helgen i Byske. Servat med mat och kaffe till Erik, som har haft fullt upp med snöröjning hela lördagen och söndag förmiddag. Körde hem till Fällfors när middagsmaten var överstökad, för Erik behöver sömn. Och jag och Trassel kan nog inte riktigt vara så tysta som en sovande kan önska att det ska vara.

Det har i alla fall inte snöat idag, men varit gråmulet och -1.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0