SKOG 25 MAJ

Igår afton, fick jag ett mycket glatt besked från min granne Hans. Han sitter inne med upplysning om att min nye granne ska ta ner skog på sin tomt. HIPPHIPP va glad jag blir!!!  Det är skog som nämligen ger mig barr, barr, barr och återigen barr över hela min gräsmatta. När det är stark blåst, så är min gräsmatta gul-brun-färgad av,  jo just det, barr. Man kan inte gå barfota, för det sticks ju så förbaskat. Den största förändringen blir, att jag får sol på den södra delen av min tomt. Detta hoppas jag för med sig att jag kanska kan plantera något där nere, som kanske kan leva och växa, där det nu bara är tallskräp och ett evigt mörker. Och tro mig, jag fick redan idag en energikick p.g.a. denna upplysning. Så jag har rensat bort allt hallonris, som hade börjat åldras, utan värdighet.

För övrigt, har jag hedrat min mammas minne idag. Inte med att sätta en ros på hennes gravplats. Utan med att grädda våfflor, som jag vet att hon skulle ha gjort och bjudit mig och min familj på, en dag som den här. Kan konstantera att mina våfflor blir inte som de våfflor hon gräddade, men de blev goda, väldigt goda ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0