31:a OKTOBER

Kan tänka mig att det är ett väldans ståhej hos mina "Texikaner" idag, p.g.a. Halloweenfirandet. För att inte tala om vilket ståhej för köpmännen som ska prångla ut maximalt med pynt och pyssel för denna dag. Men är vi "Svenskakaner" nåt bättre till jul? Nej inte ett dugg, säger jag med en viss rodnad på mina kinder.

Och denna helg, Alla helgons Dag, ska vi minnas våra kära som vi inte längre har hos oss i livet. Konstigt. Jag saknar och tänker på min Mamma och Pappa varje dag. Undrar om de bryr sig mer om att jag gläder köpmännen med inköp av diverse prylar, för att visa andra att jag tänker på dem, än att jag alltid tänker på dem och saknar dem så vanvettigt mycket? Nu vet jag hur stort det är, att vara förbehållslöst älskad och accepterad. Jag, med alla mina fel och brister, blev aldrig ifrågasatt av min Mamma och Pappa. Det är stort att fått leva i en sån tillvaro. Jag önskar så innerligt att jag kunde ge dem något "vackert" för allt de gett mig. Och det enda jag kan ge dem är vackra ord och tankar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0