TAXERINGSVÄRDE 10 OKT

Kan någon klok, eventuellt galen människa förklara för mig, hur värdet på min villatomt och därtill hörande lilla "villa" här i hjärtat av Fällfors, kan ha ökat!!  Första värdet från 2006, utfärdat 2005 var för marken: 17.000:-  och för byggnaden: 96.000:-  . Dagens besked för 2009 års taxering blir nu 27.000:-  respektive 105.000:- . Helt vansinnigt  sett till hur bostadsmarkanden, om det nu finns någon, ser ut i Fällfors. Men detta är tydligen ytterligare en åtgärd som jag kan tacka den eminenta (ironi) högerregeringen för. De skulle ju sänka fastighetsskatten?? Sänka, men för vem?!?! OBS!!  Jag saknar ord, och det hör inte till vanligheterna. Kan det vara så att jag missat något om att procentsatsen ska sänkas för den skatt jag ska betala? Inkomståret 2007 var skattesatsen 1%. Att jag blir så upprörd över vad som förmodligen i dina ögon är helt marginellt, knappt märkbart är kanske svårt att förstå. Men för mig är varje krona väldigt värdefull, p.g.a. att jag har inte så gott om den sorten. Omräknat till verkligheten så innebär värdeökningen på min fastighet drygt 2,5 kilo OST!!  Och eftersom jag gillar ost så tycker jag det är dumt att betala mer skatt på ett s.k. värdelöst hus, istället för att lägga Edamerost på Husmans.

Kommentarer
Postat av: Carola

ja, visst är det fantastiskt - vårt taxeringsvärde har ökat en hel del också ca 160k sen 2006.



Och det utan att vi förbättrat huset!

2008-10-10 @ 16:39:38
URL: http://mammamuh.blogg.se/
Postat av: Cilia

Taxeringsvärdet på huset jag just sålt har gått upp rätt rejält...tur att jag slipper oroa mig för det. :)



Jag tar förresten gärna emot tips om godsaker på <devin @ disabilityqueen . com> (ta bort mellanslagen bara)

2008-10-15 @ 21:50:45
URL: http://dq.blogg.se/
Postat av: Carola L

Låglaktosprodukter är ju inget alternativ om man ska skippa komjölk. Keiju/Carlshamn är ett alternativ, men det fungerar inte för vår del eftersom Lovisa är känslig mot det.Därför underlättar det om det inte finns med i matlagning och bakning där hon kan förväntas äta. Carlshamns var helt okej tidigare, men Keiju numera Carlshamn igen - tillsätter en olja(camelinaolja) som en del inte tål.

2008-10-16 @ 11:08:48
URL: http://mammamuh.blogg.se/
Postat av: Cilia

Jag använder en hel drös laktosfria (tål inte låglaktos bra alls) alternativ som Tofuline (underbaraste glassen förutom Ben & Jerry's - men lite tråkig. Särskilt i jämförelse med tidigare nämnda glass), Valio, Milda (om jag inte tar fel såklart) och fö stekning Carlshamn (dock använder jag inte det senare när Lovisa ska äta).



I dagsläget är det mest choklad, ostbågar och att gå på kalas som är problemet...

2008-10-16 @ 11:25:50
URL: http://dq.blogg.se/
Postat av: Bloggägaren själv

Till Carola

Det var då för väl att jag aldrig har serverat Lovisa Keiju!! Men det är lite svårt med dieter när man inte vet vad de man ska bjuda på mat, är allergiska emot. Jag får lära mig att fråga först tydligen.

Annars underlättar ju matlagningen massor, om man i förväg är upplyst om allergiproblem. Jag har fått god information från Kidsens parenter, och då är det som enkelt.

2008-10-16 @ 13:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0