22 SEPTEMBER

Har absolut inget av intresse att berätta för dig. Körde en sväng ner till Ske.-å idag för att lämna tillbaka kurslittertur som jag lånat, fast inte. I och med det vill jag varna dig för att dra över lånetiden, utan att göra låneförlängning. Har gjort förlängning två ggr. men glömde sista perioden, och de rackarna har förmodligen höskoleutbildning i att ta betalt. De tar i så en annan bara baxnar och bockar allra ödmjukast, och betalar med höjda ögonbryn och en dragen anda, som inte släpper förrän jag passerar utgången.

Men å andra sidan så hände något unikt innan jag äntrade ingången till Stadsbiblioteket. Jag parkerade min Golf-pärla, klev ur den för att mata parkeringsautomaten från en näve fylld av småpengar, men dock pengar. Och döm om min största förvåning, när en annan bilägare som precis skulle lämna parkeringsområdet, klappar mig på axeln och lämnar mig sin överbetalade parkeringsbiljett!!  Så där står jag med en timmes betald parkering, och den generöse rackaren ville inte ha ett öres kompensation, ville bara tydligen rädda min dag. För visst blir man glad över såna där små-små-små glädjespridare.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vad hände med det briljanta förslaget att försöka förlänga lånet ytterligare en gång??

Det brukar kunna fungera....

2008-09-23 @ 18:27:28
URL: http://perne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0