PÅSK SOM VARIT

Så blev det till sist en riktig Påskhelg, efter en katastrofal inledning, vädermässigt alltså. Påskdagen blev en riktig solskensdag, med korvgrillning och skoterkörning med "Gropen" som utgångsläge och med familjen Jonssons som besökare. Som grädde på moset, valde Sofia att stanna kvar hos mig när övriga familjen lämnade Tallåsgatan. Till kvällen gjorde vi en Bingolotto-upplevelse tillsammans med Ture o Solveig. Den stora vinsten uteblev, Erik kammade hem en ny Bingolott, mager utdelning på inalles 6 lotter alltså. Annandagen blev också en vädervinst. Vi körde skoter upp på Norra Degerberget, Erik vid gashandtaget och jag och Sofia i pulkan. Vi inmundigade varm choklad med limp-mackor i gnistrande solsken och körde hem mätta och belåtna. En färd på totalt 24 km.

Tack vare Sofias vistelse hos mig, blev det målade Påskägg, lite försenade men i alla fall väldigt fina. Kolla själv resultatet. Jag minns inte när det senast fanns målade Påskägg på mitt köksbord.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0