IDAG SVENSKTOPPEN CIGARETT

Jag tycker det här med rubriksättning är en av orsakerna till att det blir stopp i mitt skrivflöde. Hur i rackarns slänger jag ihop en passande rubrik, när jag inte vet vad jag kommer att skriva om. För ofta drar inlägget iväg dit jag minst anat, precis som mina tankar. Men egentligen inga problem, jag sätter rubrik efteråt, även om det strider mot mina principer att sist skriva det som ska vara först.

Måndag  och hemma!! Borde befunnit mig i Skeå på Medlefors, men morgondagens Lasarettsbesök med därtill hörande förberedelser, hindrar mig fullständigt från att lämna min trygga boning. Därför sitter jag nu här och bloggar, P4 Västerbotten tillhandahåller blandad musikunderhållning och Trasselknytet ligger och myser på sin kudde. Utetemperaturen är på väg till +läge, vilket känns glädjande. Min bil ser ut som en ishög, det var tydligen nån konstig luftfuktighet när det började snöa i lördags afton. Med +grader så sparar jag en massa timmar med kupévärmare för att bli av med istäcket.

Jag brukar följa med i Svensktoppens värld, åtminstone hålla mig någorlunda uppdaterad. Kan med glädje konstantera att Helen Sjöholm med Du är min man, håller sin ställning med 5:e plats denna helg också. Detta efter 247 veckor, vilket innebär 4 år 39 veckor!!  Helt otroligt med tanke på hur många nya låtar som har konkurerat om uppmärksamhet, särskilt efter varje vårs Svenka uttagning till Melodifestivalen. Ska bli spännande se om Helen klarar även detta års anstormning av nya, mer eller mindre starka melodier från festivalmassan.

Ska nu avslöja vad som var min startrubrik. Jo IDAG kort o gott, så nu gör jag ett avsteg från mina principer och lägger till SVENSKTOPPEN. Inte särskilt spännande men ger mig anledning att härleda till mitt favorituttryck: "Förmågan att idag kunna tänka annorlunda än igår, skiljer den vise från den envise." Detta tycker jag legaliserar tanken på att jag har rätt att ändra åsikt hur ofta som helst, utifrån all information som rasar ner över mig varje dag från alla håll. För vad ska jag annars med all information till, om jag inte kan infoga den i min värld idag? Se bara vad informationen om rökningens faror gjorde med mig. Jag som i hela mitt röktyngda liv, med näbbar och klor, försvarade rökningen som något som min del av ett fullgott liv. Men någonstans på vägen lyckades jag trots alla rökmoln, tillgodogöra mig någon form av information om vilket vansinne det var. Därför ser jag fram emot 2009, 5:e augusti, 17.30 då jag har varit totalt cigarettbefriad i 12 år. Det medför att jag varit helt rökfri i totalt 25 år av mitt liv. Det medför att jag har 9 år kvar till dess jag har levt utan cigarett lika länge som jag levt med cigaretter. Om nu detta framstår som en helt obgriplig ekvation för dig, så får du komma med en personlig förfrågan till min kommentarsdel.

Denna reflektion, medför att jag härmed lägger till CIGARETT som ytterligare en del i min rubrik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0