25:e MAJ

Visst klingar dagens datum litegrann sommarlikt? Dessutom solsken. Allt som det ska vara en helt vanlig vardag.

Jag har än inte kommit igång med de goda föresatser jag har haft inför sommaren. Att gå längre promenader varje dag. Att bättre förbereda speciella dagar som jag vet är i antågande. En slutsats av detta blir att utan promenader förbättrar jag inte "orken" vilket på sikt drar ner geisten att ta itu med andra göromål. Men trots allt så händer det ju en massa saker ändå. Friggeboa är målad utvändigt. Jag var på SkellefteTravet i fredags, när Aschberg och Fylking var där. Johans var hemma hos mig i lördags. Söndag eftermiddag var Sabrina ute på Övningskörning med sin mor som körinstruktör, och de stannade upp för en kopp kaffe.

Som allmän upplysning, kan jag härmed meddela att "Siksjö-vägen" (Fällforsvägen) idag börjar skalas av, för att göras klar för ny beläggning i oktober, i bästa fall. Detta från Hällfors mot Fällfors, den mil som kvarstår sen i fjol sommar. Men låt dig inte nerslås, det finns andra vägar att ta sig hit utan grusbekymmer. Från Staan finns flera alternativ. Över Svanström, 95:an upp en bit. Över Kusmark-Sandfors. Över Frostkåge-Drängsmark-Lillkågeträsk. Över Ostvik-Drängsmark-Lilkågeträsk. Och däremellan en hel del småvägar genom skog och mark men där ligger gruset ibland ganska löst. Annars, om du har riktigt gott om tid, kan du köra "som rettest" över Arvidsjaur och ner till Fällfors över Siksjön-Myrheden. Visst låter det exotiskt? Fram emot Midsommar kan jag lova dig att du kan köpa god mat på vårt Folkets Hus i Fällfors. Lördagaftnar kl.17.00 brukar det vara laxfiske i laxtrappan, den gamla och fungerande. Köp en lott och vinn en lax, och se grabbarna håva upp laxen. Garanterat färsk fisk!!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag minns det där med laxlotteri...

gick ju riktigt bra...

fina fisken ;-)

2009-05-25 @ 20:41:19
URL: http://perne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0