VARDAG (var dag)

Den ena dagen den andra lik. Det enda som växlar är vädret, ibland lyser solen, ibland inte. För tillfället lyser den med sin frånvaro men jag skymtar blå himmel mellan molnskyarna och det ger ju hopp om att även livslampan får sin chans att titta fram idag.

Men!! I morse när jag hämtade Norran passerade jag björken som spretar sina kvistar ut över trottoaren. Och vad ser jag?? JO! Denna positivt programmerade trädvarelse har börjat släppa greppet om sin inneboende grönska. Jag kunde ana toppen på musöronen, så med lite sol över den, lär morgondagen framstå lite grönare. Jag ska göra ett fotografiskt experiment som i  mitt fall innebär att jag ska försöka få fast på bild denna gryende grönska. Och i så fall får du se det  i nästa inlägg. Men med eller utan "musöron" så ska jag försöka komma med mina inlägg lite tätare.

För övrigt, följer jag med ett leende på mina läppar, Aschbergs och Fylkings promenad via webben. http://www.cancerfonden.se/sv/Mustaschkampen/Ystad-till-Haparanda/ . De gör verkligen en stor insats för alla män. Du vet väl om att de går sträckan Ostvik-Åbyn den 26/5.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0