VILKEN DAG!

Tänk att vakna en försommardagsmorgon med halv storm som viner runt knutarna. Ingen vidare luftvärme heller, och känna det som "är-det-här-en-dag-som -behövs"?? Och svaret är givetvis ja på en av de dummaste frågor som går ställa. Det blev en riktigt bra-dag. Redan igår föddes tanken att jag skulle ta Birgitta med mig på en Pite-resa. Som har varit på tal i många, många månader. Och efter en morgon, fylld av förvirring och beslutsångest, tog vi ändå ett gemensamt beslut, vi kör. Och vilken dag sen! Vi har pratat så mina stämband vibrerar än av bara farten. Vi har shoppat skor. Jätteläckra sandaler med liten klack, likadan hon och jag. Och när köpte jag nya lite finare skor sist? Tror det handlar om årtionden. Vi besökte födelsdagsbarnet Carola, min sonhustru i Öjebyn. Bjöds på gofika, och då menar jag riktigt gofika! Efter det så tog vi oss hemåt, så sakteliga. Och allt känns så bra.

På söndag, 31:a maj är det Pingstdagen. För 41 år sedan, inföll Pingstdagen den 2:a juni (1968). På 40 år har hittills inte Pingstdagen hamnat på den 2:a juni, och jag har försökt luska ut när de händer nästa gång. Jag skrev till Svenska Kyrkan, trodde att de hade koll på sånt men fick ett "Tyvärr kan vi inte upplysa dig om det" till svar. Så om du läser detta Fredrik, så kan du känna dig lite unik. Inte för att jag vet hur många i Sverige som föddes det datumet, men du var ensam som kom till världen den dagen på Skellefteå BB.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0