MICROVÅGSUGN/SOCKERKAKA

I brist på fungerande ugn, har jag för första gången i mitt lååånga liv, testat att baka en sockerkaka i micron. Den blev utomordentligt tråkig i färgen, ingen färg alls alltså. Men med chokladglasyr ser den ju rätt ok ut. Eller hur?? Men konsistensen ska jag prata väldigt tyst om, Ömsom stenhård, ömsom riktigt normal. Kan vara en nackdel att inte ha roterande tallrik i micron. Vred och vände på den några gånger under gräddningen, men det blir kanske inte riktigt samma effekt.



I vasen ser du den sista ovissnade blomman, från den alldeles otroligt vackra blombukett som jag fick på min födelsedag från syskonen och deras familjer, tillsammans med specialdesignade tårtor, på den stora överraskningens dag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0