SOMMAREN 2011

Minns i november.....o.s.v. som sångtexten lyder. Men jag försöker minnas redan nu, gäller att smida medans järnet är varmt som det heter.

Sommaren började enligt min tideräkning när jag kokar kaffet till första garagefikat, i år den13:e april.


17:e maj. Nej firade inte Norges Nationaldag utan drog söderut. Bland annat med ett nedslag i Alingsås hos Nordcvists. Deras barnbarn med för dagen nyvunnet moppekort och Trassel som drar ner publikens jubel som vanligt.


Sommarvädret blev bara bättre och bättre, i alla fall efter midsommar. 27-28:e juli var tjejerna hos mig och vi kunde verkligen njuta av värmen nere vid Byske havsbad.


Dessutom vigdes mina grannar i Fällfors Kyrka. Det värmde ytterligare i den härliga sommaren.

 

Dessutom har jag haft mycket glädje av min minimala odling. Lite jordgubbar, vackra blommor som hälsade mig välkommen hem efter ytterligare en sjukhusvistelse. Kom hem 3:e augusti.
Några kilo mandelpotatis icket att förglömma, men inget foto på den skörden.



Den sedvanliga husbilsresan E4:an norrut. 5:e augusti med kanonfint väder i Kalix. Campingplatsen vid Kalixälven är alldeles förträfflig att övernatta på och alltid fint väder dit vi kommer.



Pernillas kommer hem och vi får besök av Tim och Teo.


11:e augusti åker vi till Umeå och traskar runt på Stora Nolia. Finväder, jo förstås. På hemvägen gör vi en avstickare upp till Pernillas på Älvans väg. Och lördagkväll ankrar vi på den TV-berömda Täfteå loge. Och det var precis som på TV. Och vackert väder och strömavbrott sent på kvällen och Bruno med peruken på sned.


Värdig avslutning på sommaren blev vår vistelse i Tärna med Pernilla och Henrik mellan 8-11:e september. Mysig stuga och mycket karameller blev det.


Har du orkat hänga med så här långt så kan du dessutom få veta att första frostnatten i Fällfors var 17-18:e september. Första snöfallet 22:a oktober men det har tack o lov töat bort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0