15 CM

Javisst!! Minst så mycket snö har det kommit sen i går afton. OBS! Det är inte 1:a April, men önskar det hade varit det. För då kunde detta ha varit ett skämt. Men så är inte fallet. Dessutom virvlar det fortfarande omkring små flingor i luften. Det är svårt tänka sig att all denna snö kan vara borta före midsommar (nu tog jag i), men åtminstone ligger den säkert långt in i Maj månad. En konsekvens av detta, måste ju bli en kort, väldigt kort sommar. Det är nog ingen idé att ställa undan mina älskade Power-stövlar.

Men strunt i snön!! Just nu känns det, för min del viktigare, att jag blir bra från magkrånglet. Och nu känns det förhoppningsfullt. Jag blir varm i hjärtat när jag tänker på alla rara sköterskor som hjälpte mig hela lördagen på Akuten. De visade omsorg och gjorde allt för att jag inte skulle ha så ont. Deras jobb? Javisst! Men inte är det alltid jag har känt mig väl omhändertagen när jag kommit in och haft smärtor.

Nu ska jag ut och fotografera snön. Och så blir det ytterligare en utmaning för mig. Jag ska ju föra över tagningarna o.s.v. och det brukar ju inte alltid vara helt okomplicerat, för min del i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0