VÄDER

är det ju varje dag, och idag är det riktigt "braväder". Solen strålar på den gnistrande vita snön. Där snön är mörk och smutsig, där töar det. Konsekvensen av detta blir alltså vatten, massor av vatten och dessutom ishalt på många väl valda ställen. I morse gjorde jag ett snabbesök på ett av dessa ställen. En kombination av is och vattan, och det sa bara pladask så satt jag där med en smärtande högerhand, handled, överarm, axel. Timmen efteråt hade jag nästan tänkt ta kontakt med Vårdcentralen men det började ge med sig lite så det är nog inget brutet. Men all lust att göra nåt vettigt av denna dag försvann som på direkten. Så här sitter jag och tittar ut på det vackra vädret. Och jag upptäckte för en stund sen att Bloggen fungerar igen, så nu sitter jag och plitar så sakteliga med mitt vänstra pekfinger. Fort går det inte, men jag har ju gott om tid.

Ikväll har jag iallafall tänkt ta mig upp till "fältet" för information om dess framtid.

http://www.folkbladet.nu/2008/03/29/satsning-i-fallfors-ska-ge-40-jobb/

Klicka på länken så kan du läsa vad det handlar om. Visst är det tur att det finns våghalsar som vill satsa. Annars skulle väl vårt Sverige stanna av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0