25 AUGUSTI

Sitter inne vid mitt köksbord, i ett skapligt förhöstväder. Det regnar inte och termometern vid köksfönstret visar på +14, inte så illa. Kom in för en stund sedan, efter att ha "polymasat" omkring på min skogsskuggade tomt. Hittade några stora, vackert röda och saftiga hallon, trots att jag försökte utrota dessa väl spridda vildhallon, när jag fick besked om att skogen som lägger min tomt i en åretruntskugga, skulle avverkas under sommaren. Men detta har inte inträffat än, och nu är det senaste budet att maskinen som ska ge mig evigt solsken, infinner sig i början på september, och ger min tomt tillgång till dagsljus. Kontentan av denna inledning på dagens bloggande blir alltså: JAG LÄNGTAR TILL SEPTEMBER. Jag kan förstå om detta klingar som allvarlig galenskap i någons öron, att längta till höst när vi nästan inte har haft en ordentlig sommar. Och för dig som tror att det förhåller sig så, kan jag tala om att jag inte känner mig mer galen, än jag vanligtvis gör. Det är bara så att jag redan har börjat visualisera mitt jordgubbsland, i detta nyvunna, odlingsbara tomtområde. Visst är det då helt legalt att längta efter september?

Som exklusiv information bara för dig, kan jag berätta att jag har en alldeles förträffligt fin liten vovve. Det är Trassel jag talar om. Han fick vara mitt sällskap, och Sabrinas inte minst, när vi besökte Agility-tävlingen i Gagsmark i söndags. Han uppförde sig som den värste lydnadshund. Han deltog ju givetvis inte i tävlingen, men var en väldigt lydig och hörsam åskådare. Kul med hund!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0