BESÖK IDAG OCKSÅ

Jo visst. Väldigt trevligt!  MayLis kom hit på eftermiddagen för att få sig en kopp kaffe. Och eftersom vi inte ses så ofta, så blir samtalsämnena outtömliga. Jag har gjort en reflektion över vilka olika världar man berör i sitt samtal med olika människor. Igår när Syrran var här så innehöll vårt samtal helt andra saker, som i mångt och mycket har att göra med allt  vi har gemensamt, eftersom vi känner  varandra sen barndom. Och genom det, har vi andra gemensamma referenser än jag och  MayLis, som har känt varann sen vi var i väntans tider med våra döttrar, födda 1979. Och vår bekantskap har innehållit saker som jag aldrig har upplevt med min syster. Och följdaktligen vice versa. Och det är så angenämt att uppleva att båda "samtalen" ger lika mycket, fyller ett behov på nåt sätt.

I övrigt en bra dag. Lite kallt omkring -7 och soligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0