SNÖ

Denna helg har det snöat!!  Jag kan inte se ut på gatan från köksfönstret utan att stå upp och titta över snökanten. Och från Pernillas rum går det inte alls se ut på gatan. För mycket snö alltså. Jag ska ta ett foto imorrn och lägga in. Om jag kommer ihåg det då. Idag har det varit +2  och bara ytterst lite nederbörd, men det har snöat lite igen.

Idag har jag klippt mig. Men det var ju inte riktigt sant, det är ju Gabriella i Byske som klippte mig. Hon klippte kort men bra, eller tvärtom bra men kort. Jag kan inte med säkerhet avgöra vad som låter mest positivt. Men i jämförelse med min huvudbeklädnad som hon fick ta itu med, så är resultatet bra, riktigt bra.

Igår, söndag alltså fick jag ha Johans hemma i många timmar. Alltid lika roligt. Det var bara så synd för lilla Lovisa som var febrig och väldigt hängig. Johan hjälpte mig med att  kolla om min dator "arbetar" så snabbt som den kan. Och det gör den visst. Jag har bara lite för lite mb. att ta in. Det går otroligt sakta att t.ex. ta hem snuttar från SVT. Men så är det, och sen inget mer med det. Han hjälpte mig dessutom att koppla DVD-spelarn till TV:n. Där fick jag problem själv när jag kopplade in Telias Digital-TV. Jag hade inte scart-kablar och uttag som behövdes. Men nu har han satt en fördelar-dosa med scart så nu fungerar det. Och nu har jag ytterligare kablar ringlande på golvet. Helt otroligt många meter kabel som fyller upp golvet. Jag får bara vara tacksam att INTE Trassel är intresserad av att bita i dem.

Är det nu nåm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0