"SOMMARPROMENAD" 22 MAJ

Tråkig rubrik? Jo det kan jag hålla med om, men hädanefter kommer dagens datum att vara det centrala i min blogg. För se, när jag själv ska in och påminna mig om när vissa saker har ägt rum, är det svårt att sätta in händelsen i tid, tycker jag alltså. Min blogg får tjäna lite som min alldeles egna Dagbok nämligen.

Jo, dags att länka till rubriken. Idag gjorde jag, tillsammans med Trassel en riktig solpromenad i skogen nästan fram till Maranäsvältan. Trassel fick springa i frihet, och fick en riktig chans att visa sina goda sidor. Vi mötte både folk och motorfordon längs skogsvägarna och han höll sig så fint till mig, utan koppel alltså. Det känns riktigt mycket bra när det fungerar problemfritt med Trassel.

Du som är observant såg säkert att jag stavade Maranäsvältan med ett r. Detta p.g.a. att när jag började leva mitt liv i Fällfors, 1975 och x antal år framåt då sa alla mara, inte marra. Jag vet inte när stavning och uttal blev ändrat, men det känns fortfarande fel för mig att säga, marra. Så härmed tar jag mig friheten att hålla fast vid som det var "förr i tiden". Tycker du att jag är en bakåtsträvare, så för all del. Men vad var det för fel med som det var förut??


Kommentarer
Postat av: Carola L

Jag tycker att Maranäsvältan låter bättre - här skiner också solen, men inga promenader blir det ändå

2008-05-22 @ 16:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0