ADVENT

Det snöar, det har snöat och det kommer förmodligen att snöa av och till ytterligare 5 månader.  Inget scenario som jag applåderar, men lite nöjd känner jag mig trots allt, över att få lite rotation i kärringfläsket när jag måste  förflytta snömassorna från gårdsplanen.

Jag har litegrann fått ord på hjärnan. Kanske det beror på att jag sista året har ägnat mig åt SUDOKU, i stället för vanliga korsord, men har startat upp korsordslösningen igen. Mycket roligare egentligen, men det där med Sudoku blev som en utmaning. Och med tanke på alla ord som jag till min stora förvåning har kvar i min "hårddisk" så slog det mig hur många användbara ord jag har från Bondskan, som ingen använder numera och som förmodligen nästa generation aldrig kommer att höra heller och ännu mindre förstå. Men så är ju tidens gång, jag skulle troligtvis inte förstå alla ord som de använde på 1700-talet heller.

Famånnes  visst låter det bra, men ska garanterat aldrig användas av min barnbarn.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

och det betyder VAD ?

2008-12-01 @ 19:09:10
URL: http://perne.blogg.se/
Postat av: Pernilla

och det betyder VAD ?

2008-12-01 @ 19:09:26
URL: http://perne.blogg.se/
Postat av: Bloggägaren

När du "famånnes", gör du saker som är onödiga, mer som bara för att få tiden att gå. Om någon som läser denna förklaring och har en annan förklaring, hör gärna av dig.

2008-12-01 @ 19:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0