FEL SPARSAMHET

Jag syftar på inlägget från igår. För visst håller du med om att min bedömning att jag var sparsam när jag köpte fika på ICA-Kvantum och inte körde hem och tog fika i köket på Tallåsgatan verkar vara lite förvrängd syn på sparsamhet. Och jag känner inte att jag är berömd för att vara slösaktig (för det mesta). Nej sparsamheten bottnade i jämförelse med vad det skulle kostat att köpa fikat på julmässan i Varuträsk. Ja, så fel kan det bli när jag för en gångs skull tänkte fortare än jag hann med att skriva.

Börjar förstå att detta med att skriva ner sina tankar, kräver ett visst mått av eftertanke. Verkar vara lätt gjort att skriva som man tänker men missar tänket runt om, som förklarar slutresultatet av tankekedjan. Mycke tanke blev det av den där reflektionen men jag hoppas att du som läser har överseende  bristerna i kedjan. Nog om detta.

Idag har ju pappor fått frossa i tårtor, slipsar, sockar och en massa mer eller mindre fantasirika kort. Pappan Erik som delar mina helger, och en del vardagar också, hade besök av sin dotter Marie och hennes familj här hos mig i Fällis.  Jag fixade middag och mina klassiska "rulltårtsbakelser". Du som har besökt mig vid födelsedagar och andra bemärkelsedagar vet vilka jag menar. Jättetrevligt med deras besök. Och för övrigt så fick Erik trisslotter som resulterade med vinst, 125:-, inte illa alls!!

Till sist skickar jag varma tankar till min pappa som skulle ha myst och tyckt det varit trevligt med besök, och lite gofika.

Kommentarer
Postat av: Marie

Maten och bakelserna var så gott!

kram

/Marie

2008-11-17 @ 12:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0