11 SEPTEMBER

Du minns säkert också, vad du gjorde och var du befann dig den 11:e september 2001 mellan 15.00-16.00. Jag gör det. Jag var hos brorsan och radion stod på, när jag först hörde nyheten om flygplanen som hade kraschat in i WTC i New York. Min första tanke var, Fredrik, var är han?? Han hade tidigare varit över till östkusten och jag tänkte,  om han har varit över till NY och  är på väg hem i något av planen. Jag körde hem till Erik varifrån jag började ringa Fredriks i Mountain View för att höra hur det var hos dem. Jag kom inte fram på telefon förrän efter 18.00 (09.00 hos dem). Och jag väckte dem!!  HELA FAMILJEN!!!  Och de tog min upplysning om vad som hade hänt ungefär som, att det är väl inget att hetsa upp sig för. Men deras reaktion kom senare, vad jag har förstått.
11:e september 2003, vid 9-tiden på morgonen, är också något som sitter i minnesbanken. Jag låg inne på Medicin-avdelningen i Ske-å och min läkare Jonas kom precis in för att prata med mig om undersökningen som skulle göras den dagen. Jag ligger och lyssnar i mina hörlurar på radion, där de säger att Anna Lind har avlidit av de skador hon fick vid knivpåhoppet inne på NK dagen innan. Först pratade vi Anna Lind och hur saker kan hända, sen kom mina bekymmer, som just då kändes obetydliga.

Det var lite historia. I morgon ska jag berätta för dig om något väldigt aktuellt. Och det är fyllt av glädje som kontrast till de nyss nämnda händelserna.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

var är det nya roliga inlägget som utlovades??

2008-09-13 @ 19:45:27
URL: http://perne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0