BRÄNNÄSSLOR 30 SEPTEMBER

Jag har varit ute och krattat tallbarr, jo precis du läste rätt, idag. Detta innebär att trädfällningen inte blev av i sommar. Men kanske i höst, den som lever får se. Tillsammans med mig har Trassel varit och jagat gul plasthink som är ett av hans favoritnöjen. Men se, då rullade hinken ner bland hallonriset och brännässlorna. Och Trassel efter och gjorde världens magplask, ner bland dessa förhatliga gröna växter. Om jag tycker att det är väldigt irriterande med klådan och bränn-känslan efter nässlorna, så tror jag det är bagatellartat jämfört med Trassels reaktion. Med tanke på att han är tämligen gleshårig på buken o halsen och generellt hela han är tunnhårig, efter att ha fällt en del päls under sensommaren, så fick han riktig närkontakt med nässel-eländet. Och lille stackarn, va han kämpade mot besvären. Han kliade sig frenetiskt, hittar inte tillräckligt starkt ord. Han låg på sidan, ner i gräsmattan och körde, ålade sig fram och tillbaka över tomten och mellan varven såg det ut som han försökte hoppa ifrån eländet. Till slut lugna han ner sig, så jag fick ett fast grepp om honom, för att ta in honom i duschen och spola av honom. Och nu en 1/2timme efter incidenten ser det ut att ha gett sig, med hans besvär. Han ligger vid mina fötter, helt utmattad!!

Detta var allt från Fällfors för idag. Hoppas du har en bra dag också, som jag. Alltid finns det väl nån liten struntsak som du kan glädja dig över, som jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0