JYSK??

Sitter vid mitt köksfönster och tittar ut på den bländvita, solbelysta snön och ser fåglar landa och lämna träden inne i skogen lämnande ett lätt snömoln av nedrasande snö efter sig. Kan inte undvika tänka på de fåglar som kanske just nu plockas rena från fjädrar och dun. Undrar också hur eländig tillvaron måste vara för den människa som utför detta jobb för att överleva. För jag vill inte tro att någon människa kan vara så grym mot ett försvarslöst djur av egen fri vilja. Motivet måste vara så starkt att hon kan bortse från handlingen?? Kan samtidigt inte låta bli undra över hur JYSK har lyckats försvinna totalt i debatten som blossat upp. IKEA, Åhlens och många andra har blivit utpekade. Men JYSK, som mig veterligen är stora på just sängkläder har jag inte hört omnämnas. Underligt!!

För övrigt, så börjar livet kännas Hawaii igen, viruset har flytt sin kos för gott  (hoppas jag). Jag ser fram emot Medleforsvistelse i morgon. Och tänk!! Jag ska på affärn också!! Har inte besökt minsta lilla Konsum på 10 dagar. Skulle det komma hit en dietist för att inspektera mitt kylskåp och skafferi i näringsvärdeinnehåll, så torde denna expert få en lindrig chock och undra hur jag ätit under denna period, tallriksmodellen har jag inte ens kunnat stava till. Men observera, det har varit dagar jag inte kunnat äta just något, ej heller haft såna behov, eftersom förbrukningsnivån har legat extremt lågt. Men jag kan ge ett tips. Har du bara hemma potatis, lök, smör och andra "vanliga" basvaror och kycklingfileér i frysen, så klarar du dig länge. Jag har stekt väkryddade kycklingfileér och använt som pålägg, helt perfekt att skiva tunt och lägga på mackan, liksom att äta varma till potatisen.

Se här, hur frisk jag blivit! Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst, men nu har jag inte tid. Många sysslor ligger och skriker efter mitt engagemang, och det känns ganska kul att ta itu med det som normalt är ganska okul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0