MELODIFESTIVAL-

stämning??   Nej inte alls. Sitter här alldeles ensam, sjuk, eländig och drömmer mig tillbaka till 2008-års första melodifestivalomgång. Då, då var det annars. Då satt jag med Pernillas och deras kompisar på vandrarhemmet utanför Strömsund och lyssnade på bl.a. Krister Sjögren och Velvet, för övrigt de enda artister jag minns från den uttagningen. Då var det kanonfint väder, då var det VM i Skidskytte i Östersund. Då var det roligt, aldeles otroligt roligt.

Hoppas du tycker väldigt synd om mig nu. Ja då så, då ska jag sluta beklaga mig. Jag har ju Trassel som tålmodigt håller mig sällskap i rumssoffan. Han ligger så lugnt ihopkrypen vid min sida, jag kan nästan inbilla mig att han tycker lite synd om mig, ja som du vet har jag ju lite livlig fantasi. Nu ser jag bara fram emot en bättre morgondag. Jag längtar till och med efter snöskottningen, har inte orkat ta undan det som kommit i natt och idag på förmiddan. Nää, nu slutar jag. Ser att jag inte fårtill mitt skriveri i kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0