15 JANUARI

Konstanterar med anledning av dagens datum att det redan har passerat 1/24 av detta nya år som precis har börjat eller..........  Året har, som alla andra år, fått en riktig rivstart i efterdyningarna av julförberedelserna och helgdagarna. Eftersom jag fick besked om att jag är antagen till Medlefors Folkhögskola för vårterminen, blev det plötsligt väldigt aktuellt att liksom försöka förbereda hemmet som i och med detta blir mer eller mindre övergivet hela våren. Jag ska nämligen vara inackorderad i Byske de dagar jag kursar i S-keå. Men du ska veta att jag verkligen ser fram emot att börja kursen, att få vara delaktig i ett sammahang och att få "lära" mig nya saker.

Men apropå nya saker att lära sig. Jag har ramlat ner i Betapet- träsket, ett Alfapet-spel på nätet. Tro mig, det är helt klart beroendeframkallande. Jag måste tvinga mig själv innan jag startar upp spelet, att sätta en specifik gräns där jag måste stänga ner.   Du kan öppna länken själv så ser du var jag har hamnat. Och skulle det vara så att du själv startar upp detta missbruk, så kanske vi ses i en match www.betapet.se .

Till sist för idag, ett avslut på 2008:års julfirande med en bild på vår Kung Karl XVI Gustav, när han håller sitt tal till Svenska Folket. Samtidigt är  min alldeles fina julgran förevigad på bild, den som Ture som vanligt (nästan) hade förärat mig.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0