IDAG

Så har då den grå-blå vardagen lagt sig som ett töcken över dagarna igen, efter de något uppskruvade helgdagarna som har förflutit. Och de dagar av lite panik som föregick kursstarten på Medlefors. Jag vill ju ha spikad plan inför de aktiviteter jag ska vara delaktig i, och jag hade noll koll vad det skulle innebära att komma in i ett helt främmande sammanhang, plats, människor och hur det skule vara runt om. Men se!!  Det hade jag som vanligt ingen orsak att oroa mig för. Det har precis som det var meningen, gått alldeles förträffligt bra. Verkar kunna bli intressant och givande, både socialt och få ny givande information (kunskap). Efter att inte ha varit aktiv i något alls på mycket länge, känns det verkligen bara kul att få chansen att vara med på Kursen. Det känns dessutom alldeles skönt att komma hem efter bortavarodagarna, en känsla som ofta har svårt att infinna sig, när jag är hemma på heltid.

Och eftersom vädret ligger åt gå-ut-och-gå-hållet, har jag nu tänkt ta mig en promenad med den lille hunden Trassel.

Men förresten, grå-blå dagar som jag skrev först stämmer inte alls, om jag bortser från väderläget. Det finns många ljusa strimmor i diset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0