SOMMAREN SOM FÖRSVANN

Bloggdags, nu när temperaturen har krupit under +10. Det är väl detta som kallas vår/höst, när dygnsmedeltemperaturen understiger +10? Men jag känner mig fast övertygad om att sommaren kommer tillbaka.

Du har väl inte glömt det fasta laxfisket här i Fällfors lördagar kl.17 och att du kan käka gott nere på Folkets Hus. Dessutom finns det numera en konkurrerande pizzeria som huserar där vi hade vårt förnämliga Konsum på den tiden det begav sig. Inalles har vi nu tillgång till tre matställen här hemma. För uppe på basen, gamla flygfältet kan man vardagar inmundiga förträfflig lunch. Det kan ju kännas tryggt veta att jag kan käka gott på hemmaplan, trots att jag inte har tillgång till en affär för matinköp att tillaga hemma i det egna köket. Men ska jag vara helt ärlig, så har jag bara gjort ett uteätarbesök hittills. I lördags åt vi middag på "Pipens Bodega" på gamla Konsum i gott sälskap med Börje och Birgitta (där fick jag väl till det?) Klicka in dig på deras hemsida och kolla menyn http://www.pipensbodega.se/text1_1.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0