12 NOVEMBER

Bara datumet säger ju allt. Gråkallt! Gråmulet! Korta dagar! Väldigt korta dagar! Obekvämt! Orsakar inaktivitet! USCH!!

Kan med uppbådande av mina innersta tankekrafter erinra mig allhelgonahelgen, när dagarna fortfarande gav mening och innehåll åt livet. Då var Sofia med mig hela helgen. Å helt fantastiskt, plötsligt var alla sekunder av dagens ljus och mörker alldeles fantastiskt innehållsrika och livsbejakande. Så menigsfullt att vara aktiv med en sån härlig tjej. Gjorde saker som jag nästan inte gör på ett helt år sammanlagt. Kan det vara så enkelt att barn ger livet mening och innehåll?

Nej, nu blir det inga fler trist-tankar från mig. Nästa gång jag skriver, ska det vara när jag är som jag mest brukar vara. Positiv till det mesta alltså.  Skickar med ett foto av tjejen när vi hälsa på hos Tim i Stensjön.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0