PÅFÅGEL

Efter ett misslycket försök tidigare i sommar att få se min barndoms upplevelse i repris har jag så gott som gett upp hoppet om detta. Tack Sandra för tipset i alla fall! Ska försöka ta mig tid nästa sommar att kolla in ditt tips.
   Igår kväll satt jag och bläddrade i Norrans arkiv med gamla bilder och till min stora förvåning, dyker Påfågeln upp i bild. Förmodligen den påfågel jag såg på utflykt med mor å far tidigt 60-tal. Ganska härligt att en sån förhållandevis liten grej kunde sätta sig så solklart i mitt minne. Det var nog så att vi inte gjorde så många saker utom vardagen, så det som hände det minns jag. Nu får du hålla till godo med denna upplevelse på bild, och givetvis inte i färg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0