SOMMAR/HÖST

Valfritt vad som kan gälla för dessa strålande dagar. Tittar jag på de bortflyende löven, då är alternativet definitivt HÖST. Men när ägnar jag mig åt himmelskådning mot strålande sol och i det närmaste klarblå himmel, är svaret givet SOMMAR. Helt fantastiskt vackert.

Jag kan inte längre hålla dig ouppdaterd om resultatet från min odling denna sommar. Här kommer bildbeviset:




Dessutom har jag i sommarens sista skälvande dagar anlagt en bädd för mina fådda jordgubbsplantor. Va tror du om eventuell utdelning i form av röda, saftiga jordgubbar om sisådär 2 år??


Delar av denna dag ska jag ägna åt att färdigställa mitt potatisland. Ja ja, ramla inte av stolen. Det rör sig om ett "land" för sådär 10-15 potatisståndare. Men försöka ska jag. Utfallet av denna insats kommer i bästa fall vid denna tid nästa höst. Detta strider ju tvärt emot mitt normala jag, som ska se resultat av det jag gör med det samma, annars får det vara. Jag får tänka tillbaka på att jag klarade av 3 x 9 mån. och resten får sitta i mental träning. Se där!! Jag fick me ett sånt där inneord.

Hoppas du också kan ha positivt utbyte av denna dag. Och kom ihåg att jag inte heller alltid är denna typ av strålande optimism. Skillnaden är den att jag inte kan skriva när jag är "pessimist".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0