TOFFLA

Med ett par duntofflor, för övrigt inköpta på ÖoB, har jag det i alla fall riktigt varmt och gott om fötterna nu när termometern har krupit ner under nollan. Men säg den totala upplevelsen som inte bjuder på lite smolk i glädjebägaren. Det är absolut omöjligt att förflytta sig över golvet med tofflorna på. Det varma, mjuka dunet sitter på en ytterst liten, sylvass fjäderpenna. Och dessa pennor sticker genom toffeltyget för vidare befodran in i mina fötter. Härmed har jag inlett mitt liv som fakir.



Dessutom har det varit alldeles underbart vackert väder idag. Strålande sol, så mycket den nu kan stråla i november. Lufttemperaturen kravlade sig upp på nån +grad men backen håller på att gå in i konstant frostläge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0