FÖRÄNDRING / FÖRSÄMRING

Natten som gick var stjärnklar -3 grader när jag äntligen kom till sängs efter en trevlig kväll i världsmetropolen Storvik. Men säg den sommar som vara för evigt. Vid uppstigandet, säger inte när, snöade det för fullt. Nollgradig äcklig slipprig snö som förhoppningsvis ska töa bort fort som attan, utan att lämna en livsfarlig isgata efter sig. Men snön väntade i alla fall en vecka längre än i fjol med att infinna sig. Och jag kan definitivt skönja ett ljus i mörkret, om två månader vänder det och vi går mot ljusare tider.

Undrar om mina omplanterade jordgubbsplantor klara vintern?


Det har i alla fall inte snöat under Pernillas/Henkes Nissan.


För övrigt så drar jag iväg till Umeå i afton för att i morron åka buss till IKEA Sundsvall tillsammans med Pernilla. Det ska bli trevligt. Vi har inte gjort bussresa tillsammans till Sundsvall sen i början på -90 talet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0