HATA

Hatar..att inte själv kunna fixa alla saker som falerar
Hatar..att min bil inte är problemfri
Hatar..att inte äga en bil som inte krånglar
Hatar..att jag är så beroende av bilen
Hatar..att jag inte kan skylla ifrån mig på nån annan att jag är det
Hatar..att vara fattig
Hatar..att bli så förb-nd över bagateller, som det egentligen är
Hatar..att inte ha råd ha en sprillans ny bil som inte krånglar
Hatar.. att vara fattig
Hatar..att veta att jag ska fortsätta vara fattig som hittills
Hatar.....

Men så plötsligt!! Jag är frisk (relativt sett) i förhållande till som det såg ut där ett tag. Och där mitt i eländet, så vet jag faktiskt att inga pengar i världen hade kunnat köpa mig hälsan. Ser på  Jobs (mac grundaren), hans förmögenhet räddade inte honom men jag blev "räddad" utan ett extra öre i fickan. Men mitt i all glädje över att livet fortsätter snurra så kan jag inte låta bli tillåta mig att bli skogstokig när vardagsbekymren hopar sig. Och helt klart så är den gamla klyschan fortfarande gångbar "hellre rik och frisk än fattig och sjuk" även om inte rikedom kan köpa hälsa.

Avslutar med att rapportera från Coop Forums parkering igår 30/10 kl 15.20. Den mest spektakulära solnedgång jag sett, va jag minns i alla fall. Herr Nilssons kommentar när jag gjorde honom uppmärksam på ljuset i väster var, "Det har störtat ett flygplan på Falmark som står i ljusan låga". Men fullt så illa var det inte, tack o lov. Lägger in en bild från det nyss beskrivna tillfället, en bild som definitivt inte gör verkligheten rättvisa men ändock.



Plötsligt så hatar jag inte lika mycket nu som när jag började skriva. Hoppas bara att jag inte har smittat ner dig som läst detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0