BRA-DAG

Har pratat via MSN med Johan´s Carola, som jag brukar kalla henne. Mycket trevligt och innehållsrikt samtal. Om livet, arbete, nutid och dåtid, och av alla millioner saker man kan prata om, så pratade vi dessutom om öroninflammation!!

Har pratat via Skype med min Fredrik, som jag benämner honom. Mycket trevligt det också. Han var lite stressad, före 6 på morron, och han skulle iväg till trakterna av Denver, Colorado för att jobba där en vecka. Nu i sommar blir han nästan lika gammal som jag är, hmm...  Och planerna ligger just nu på bordet, att vi Nord-bor ska se McKinney och "gamlingen" innan högsommarvärmen lägger sitt  lock över Texas. Vid tanken på detta infinner sig ett stort  PIRR   i min mage. En sådan utflykt medför mycket, upprepar MYCKET  flyga!!!  Det är ju av kända orsaker inte min favoritsyselsättning. Men det är enda möjligheten för mig att få se Fredrik, Emma, Samuel, Abraham och Lily på överskådlig tid.  Och det vill jag verkligen, milt sagt.

Har pratat via MSN med mitt barnbarn Sofia, som hon verkligen är. Mycket trevligt. Men jag tycker synd om henne, som har ont i magen idag. Önskar jag kunde trösta henne.

Har pratat "på riktigt" med min väninna Birgitta. Hon kom in på en kopp kaffe idag. Alltid lika trevligt. Vi har hunnit dryfta allt, från matlagning till livets djupare skrymslen.

Solen gör sina tappra försök att stråla genom molnen som rör sig snabbt på himla-pällen. Det töar och känns som vår ute. SKÖÖÖNT!!


Kommentarer
Postat av: Carola L

Det var tabletter jag fick - men det var ju fel *s* läkaren tyckte jag skulle ha barndos ;-)
det rättades till och nu ska jag äta dessa tabletter för att se om det blir någon bättring. Fia mår förövrigt bättre.

2008-04-21 @ 15:59:03
URL: http://mammamuh.blogg.se/tavla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0