MIDVINTERSOLSTÅNDET

Märkte du hur fort denna dag har förrunnit? (högtravande svenska)  Ja självklart, det har ju varit den kortaste hittills i år, och nu kan det bara gå framåt!! Undrar om du kommer att upptäcka det jag lägger märke till varje år, att plötsligt, på juldagen, så får inte julljusen samma effekt. De gör som av sig mindre, i det naturliga ljuset som börjar tränga sig på.

Undrar om du tror att denna jul blir som andra jular? Jag har nämlligen inte plockat ner rubb o stubb från bokhyllan för att diska allt dammigt småplock som uppfyller varenda hylla. För att därefter gnida in alla hyllorna i välgörande oljor. Nä, det är det jag INTE har gjort!! Därför framstår väl min förfrågan rent av ganska relevant, eller..........?? Trodde väl det. Vilket trams!!  Och förresten, när har en jul förflutit på exakt samma sätt som tidigare jular? Precis!! Aldrig. Varje år för med sig förändringar, på gott och ont. Och den stora skillnaden från i fjol är, att jag får ha Pernilla o Henrik hemma hos mig i några dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0