IKVÄLL PÅ TV

ska jag se och inte minst höra FREDRIK LINDSTRÖM  kl.22.00 i Kunskapskanalen. Han har fått plats en hel timme dessutom, och ska prata med Peter Gärdenfors om varför vi vill hitta orsaker till allting. Ska bli spännande se!!

Läste i tidningen idag att Kjell Bergqvist fyller 55 den 23:e. Han är en av mina favoritskådespelare. Och jag beundrar hans okonventionella sätt. Han rättar inte in sig i leden för att vara bekväm utan kastar ofta (obekväma) sanningar omkring sig. Skulle nästan ge vad som helst  för att få se honom spela i Arsenik och gamla spetsar. Det är en uppsättning jag önskar kunde komma på TV.

Kunde väl inte ens i min vildaste fantasi, inbilla mig att jag skulle sitta här en onsdag förmiddag i fegruari och Blogga. Nej jag hade ju tänkt gå Senior-kurs på Medlefors Folkhögskola 2 dagar i veckan, och då skulle jag knappast ha tid till detta. Men så blev det inte. Det var så många sökande så de lottade till intagningen. Och med min vanliga otur i lott-sammanhang så kom jag ju givetvis inte med. Men skam den som ger sig, jag ska söka till nästa vårtermin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0