VATTEN

Byskeälvens vattenstånd här hos oss i Fällfors, är för närvarande det allt överskuggande samtalsämnet. Därför måste ju min blogg också innehålla, egentligen redan uttjatat, men till syvende och sist mitt eget material. Kolla var elmätarstolparna på husvagnsparkeringen befinner sig, som lite svävande på vattenytan. Förvisso en synvilla,och jag kan tänka att mig en eventuell inkoppling på det elektriska nätet skulle medföra säkringssmällar, vida överträffande nyårsraketerna vid "konsum" i vårt centrum. Observera också, vad det skulle krävas för fotbeklädnad för att gå torrskodd ner, för att titta vid gamla laxtrappan, där det plockas upp lax på sommaren.

image19
image20

Jaha,så var det med det! Efter många knapptryck och mycken iritation, så lyckades jag få in en bild i Bloggen. Och min vision om svävande elmätarstolpar, förblir en vision. För jag kan knappt ana dem själv, som diffusa pluttar i bakgrunden. Jag ska göra ett nytt försök med en bild som visar stenhällan ner till gamla laxtrappan där du kan gå torrskodd om sommaren. Lyckas jag, så får du se bilden, annars stänger jag ner "butiken" för i kväll. Smått irriterad som du kanske kan ana dig till.

Men jag kan ju till sist inte hålla dig ovetande om min satsning och vinst vid Skelleftetravet på fredagkväll. Du minns väl min vinst 91:- på Umetravet för två veckor sedan. Och nu satte jag in ytterligare en fullträff, 30:- vinst på tio spelade lopp!! Inte illa eller.........

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag tycker det är mäktigt med allt vatten

Idag på www.norran.se
finns både en film från Fällfors
samt några stillbilder från Terese o Fredrik

2008-05-12 @ 08:57:04
URL: http://perne.blogg.se
Postat av: Carola L

Mycket vatten blir det :)

Jag såg filmen på norran där vattnet forsade ner i observatoriet - man måste nog ha dykardräkt för att kika där nere nu *S*

2008-05-12 @ 09:15:50
URL: http://mammamuh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0