ÅRE

Har varit på husbilsåktur Fällfors-Umeå-Kattisavan-Hemavan-MoiRana-Trondheim-Åre-Östersund-Sollefteå-Mosjön-Bygdsiljum-Hemma!  Jösses va man hinner me på 8 dagar. Och varmt har det varit, hela tiden. Alldeles otroligt. AC:n har gått för fullt hela resan, t.o.m. hela resan ner genom Norge. Det är nästan så jag själv tror att det handlar om en sån här Norge-historia. Men av alla vackra platser så var det ÅRE som jag blev alldeles kär i. Alldeles förbluffande hur man kan få till det uppe i fjällvärlden. Jag ska inte ens försöka beskriva det jag såg, det måste upplevas.

Jag lägger därför in några foton från andra besökta ställen på resan. Jag har inte lyckats fånga Åre på något foto som gör stället rättvisa.

En alldeles underbart trevlig övernattning och dagen efter i Kattisavan. OBS! Klarblå himmel.


Åkte upp i en sån här anordning på fjället i Hemavan.


En alldeles förträfflig campingplats söder om MoiRana. Kolla den klarblå skyn sent på kvällen.



Till sist ett fika på Vestmans i Bygdsiljum. Hade sett fram emot påfågelsplymen. Men denna fågel hade inte ens med dess bästa vilja i världen kunnat åstadkomma någon "plym". Förutsättningarna saknades helt. När jag åkte med min mamma o pappa till detta ställe tidigt 60-tal, såg jag för första och förmodligen sista gången en Påfågel med uppfällda stjärtfjädrar.



Kommentarer
Postat av: Marie Lundquist

Härliga bilder o roligt att allt var bra :-)

2009-08-11 @ 14:43:42
Postat av: Sandran

Påfågelskådartips: Åk till bodan och café lilla hjärtat. Där bor en (eller var det två?) påfåel/ar som kanske vill plyma till sej om du berättar nåt läskigt för dem!

2009-08-15 @ 00:43:58
URL: http://sambra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0