IRRVÄGAR

Som du kanske har sett, så har jag kastat mig in i Facebook-nyfikenhetens värld. Kan inte direkt påstå att det verkar passa mitt sätt att förmedla till omvärlden, det jag finner nöje att skriva om. I Facebook ska man ju skriva kontinuerligt, korta, kärnfulla, beskrivande och inte minst, intressanta inlägg. Jag har oftast svårt för att fatta mig kort. Kan i stället lätt göra en kort historia väldigt lång. Bara acceptera, för min del.

Vill med detta förbereda dig på ett långt utdrag från kvällens korta cykeltur, ca. 8km. Starten blev något försenad på grund av några telefonsamtal. Kan väl skylla på det, fast det egentligen var mitt egna beslut om att ta mig ut, som dröjde. De första 4 km. gick som vanligt väldigt enkelt, men se då upptäcker jag hur snabbt skymning övergår till mörker även på dessa breddgrader. Det är tydligen inte sommar längre. Plötsligt har den ljusa sommarnatten flytt sin kos. Detta mörker medförde att jag kände stress infinna sig, och de 4 km. som skulle föra mig hem består av motlut, evigt motlut. Och som du kanske inte vet, så är det här med cykelmotionerande alldeles nyligen återupptaget för min del. Undrar du varför jag blev stressad, kan jag upplysa dig om att insikten om att jag inte är ägare till ett fungerande cykel-lyse infann sig. Försökte hålla maximalt tempo, efter mina begränsade förmågor och kommer hem, flåsande som den värste maratonlöpare den hetaste sommadagen. Dock, hem kom jag. Tänk att jag vid min repektabla ålder inte har lärt mig att vara förståndig och förutseende! Men å andra sidan skulle i så fall hela tillvaron få ägnas åt förberedelser, för tänk om ...o.s.v. Nää, jag är nog mer den "går-det-så-går-det"-typen.

Fann du kontentan av inlägget??  Jag  tror själv att det ska upplysa om, att jag tror att hösten med dess mörker, är på snabbt intågande.

Kommentarer
Postat av: solan

Hej Lisbet Du har rätt höstmörkret har anlänt

2009-09-12 @ 02:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0