ALLTINGET

Solen lyser och värmer, men luften känns lite kylig, det blåser lite för mycket. Men efter en sån här kalasväderhelg, som väl knappast har undgått dig heller, så kan jag acceptera nästan vilket väder som helst idag.

Jag sitter här i mitt tomrum, och undrar om jag existerar. Skulle hämta in måndagsposten alldeles nyss, och i min postlåda fanns ingenting, ingenting alls. Måndagar som brukar vara den stora reklampappersdagen, nej inte ens det.

Jag har varit i Luleå i helgen. First Camp nära Arcus-hallen. Och det  var givetvis väldigt skönt i sommarvärmen.

Jag har dessutom vidtagit ytterligare åtgärder, för att få veta när Pingstdagen infaller 2:a juni igen. Jag rinde in till SR program Alltinget som sänds söndagar 12.00-13.00 Efter ett långt trevligt samtal med killen i telefonslussen, fick jag löfte om att de skulle höra av sig om min förfrågan. Han blev extra intresserad, eftersom han har flera kompisar som lämnat Sverige för att bo i Dallas eller dess närhet. http://www.sr.se/sida/default.aspx?ProgramId=3414   Jag hoppas få svar nästa söndag, jag ringde för sent i programtiden för att de skulle hinna ta upp frågan i denna söndags program. Ska bli riktigt intressant höra, om Sveriges Radio kan slå Svenska Kyrkan i denna fråga, en fråga som jag tyckte låg på kyrkans bord på nåt sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0