SNÖBILD

Konstanterar att nu är loppet kört. Det blir vinter även denna säsong med snöfall, mörker, kyla och halka. Och en massa andra onödigheter. Uppvärmningskostnaden rusar i höjden. Plogkostnaden kunde man ju leva utan. Dubbel uppsättning däck till bilen skulle också gå leva utan. Särskilda skor anpassade till underlaget höjer ju inte direkt levnadsstandarden men däremot kostnaden. Foppatofflan är inte direkt nån snösko även om jag inte heller tycker att Foppatofflan hör till kategorin skor, över huvud taget. Listan kan göras hur lång som helst på allt negativt som vår Norrländska vinter för med sig. Men inser att jag måste stoppa här. Jag bor ju kvar fortfarande, trots alla klagomål. Men alternativen hägrar verkligen.

Gjorde en oplanerad piruett med fall, på isen som var dold under snön, när jag skulle ta ett foto på förmiddagens snöfall. Jag har ont som bara den, men ett foto blev det. Håll till godo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0